Kauden viimeinen F-cupin kisa ajettiin Keravan ja Askolan maisemissa melkoisen syksyisissä
tunnelmissa – lauantaiaamun vesisade liukasti teitä vielä entisestään, eikä antanut juurikaan
armoa osallistujille.
Onni ja Aleksi aloittivat kisan hiukan tunnustellen, koska tavoitteena oli ajaa mahdollisimman paljon kilometrejä ja testata F-ryhmän Opelia. Loppua kohti vauhti alkoi kuitenkin nousemaan ja kilpakumppaneiden pienen epäonnen myötä sijoitus parantua, ollen maalissa luokan kakkonen. Sijoitus oli varsin hyvä, koska kilpailijaparilla ei ole tällä autolla yhteisiä kilometrejä vielä juuri nimeksikään.
Tuomas ja Aleksi starttasivat kisaan tavoitteena ajaa ehjä kisa, mikä näissä oloissa tarkoittaisi
automaattisesti hyvää sijoitusta. Ensimmäisen EK:n ensimmäiseen risteykseen tultaessa alkoivat
kuitenkin vaikeudet, kun auton sähköt hävisivät aivan mystisesti hetkeksi ja kesti melko tarkalleen minuutin päästä liikkeelle uudelleen. Katkeilevat sähköt eivät hirmuisesti kannusta ajamaan ihan limiiteillä, mutta se tuli taasen selväksi, että hiukan varovaisemmallakin menolla ollaan viiden sakissa EK-ajoissa. EK5 maalissa sitten alkoi vaihdelaatikosta kuulua sen sortin kolina, että oli parempi ajaa kamppeet lavetilla ja lähteä kotiopäin.
Tuloksellisesti kausi ei ollut välttämättä sitä, mitä suunniteltiin, mutta monella osa-alueella
molemmat kilpailijaparit menivät roimasti eteenpäin. Ensi kausi sitten näyttää, mihin se riittää.
Kuluneen kauden osalta isot kiitokset kaikille, jotka ovat kanssamme tätä kautta eteenpäin vieneet ja mahdollistaneet kilpailemisen. Samoin isot kiitokset kisajärjestäjille ja niille kaikille
vapaaehtoisille, jotka mahdollistavat kisatapahtumien järjestämisen.
Comentarios